Veelgestelde vragen

Algemeen

Waar vind ik de openingstijden van jullie winkel?

De openingstijden van Kindercompagnie zijn op de website te vinden.
Klik hier om direct bij de openingstijden van de winkel te komen.

Hoe kan ik een naam en/of adreswijzing doorgeven?

Om een adreswijziging door te geven, neem je contact op met Kindercompagnie.
Contact opnemen kan via de telefoon: 0031 (0)412 – 48 28 75
Per fax op het nummer: 0031 (0)412 – 48 14 51
Of stuur een email naar: webshop@kindercompagnie.nl

Mijn naam en/of adres is veranderd. Moet ik dit doorgeven aan Kindercompagnie?

Ja, bij een naamsverandering moet je dit doorgeven aan Kindercompagnie. Ben je op een ander adres gaan wonen, dan moet Kindercompagnie de juiste adresgegevens hebben om je bestelling te kunnen leveren. Zolang Kindercompagnie geen adreswijziging heeft ontvangen, gaat Kindercompagnie ervan uit dat je nog steeds woonachtig bent op het laatst bij Kindercompagnie bekende adres. Stuur een mail met daarin de juiste gegevens naar: webshop@kindercompagnie.nl

Bestellen

Moet ik extra leverkosten betalen wanneer ik iets bijbestel?

Ja, als je producten besteld naast je geleverde bestelling dan komen de verzendkosten bij. Bestel je voor meer dan € 50,- dan verzenden wij je bestelling gratis.

Moet ik extra leverkosten betalen al er iets wordt na geleverd?

Wanneer een artikel wordt na geleverd, berekent Kindercompagnie geen extra leverkosten.

Moet ik leverkosten betalen wanneer ik mijn bestelling wil afhalen in jullie winkel?

Wanneer je een bestelling wilt afhalen in onze winkel, dan worden er geen leverkosten berekend. Kindercompagnie zorgt ervoor dat je bestelling zo snel mogelijk klaar wordt gezet en opgehaald kan worden.
Mocht de bestelling niet voorradig zijn, dan nemen we direct contact met je op en kunnen de producten voor je bestellen. Wij verzoeken je vriendelijk te wachten totdat je door ons gebeld wordt om het bestelde artikel op te komen halen in de winkel.

Worden er leveringskosten in rekening gebracht?

Hieronder een overzicht betreft leveringskosten.

Nederland

Als je ervoor kiest om je bestelling van kinderkamers, boxen, kinderwagens en losse meubels thuis te laten leveren, worden hier geen kosten voor in rekening gebracht. Kindercompagnie heeft een eigen bezorgservice, maar we doen ook geregeld een beroep op derden.
Bezorging op de Waddeneilanden is enkel mogelijk mits de kosten van de veerboot voor eigen rekening worden genomen.

Bestel je kleding, linnengoed of accessoires voor de baby- kinderkamer? Deze pakketten versturen wij met Post NL. Indien je onder de € 50,- blijft met je bestelling, rekenen wij € 5,- aan bezorgkosten. Boven € 50,- versturen we je bestelling gratis!

België

Voor België gelden dezelfde leveringskosten als in Nederland. Bij een bestelling van kinderkamers, boxen, kinderwagens en losse meubels worden geen kosten in rekening gebracht als ze thuis worden geleverd. Kindercompagnie heeft een eigen bezorgservice, maar we doen ook geregeld een beroep op derden.

Bestel je kleding, linnengoed of accessoires voor de baby- kinderkamer? Deze pakketten versturen wij met Post NL. Indien je onder de € 75,- blijft met je bestelling, rekenen wij € 5,- aan bezorgkosten. Boven € 75,- versturen we je bestelling gratis!

Kan ik mijn bestelde meubels ook laten monteren?

Ja, je kunt de bestelde meubels ook laten monteren. Onze ervaren monteurs doen dit dan meteen bij de aflevering van de meubels. Het laten monteren van meubels zitten echter wel extra kosten. Tevens kan het langer duren voor wij de bestelling kunnen inplannen in onze bezorgdienst, vanwege het monteren.

Indien je een bestelling wilt laten monteren, neem dan contact op met Kindercompagnie. Je hoort dan meteen wat de montagekosten zijn. Contact opnemen kan via telefoon: 0412 – 48 28 75 of e-mail: webshop@kindercompagnie.nl

Betalen

Is er een maximum aan het bedrag welke ik via Creditcard kan betalen?

Ja er is een maximum bedrag waarmee je via je Creditcard kan betalen, dit is € 1250,-. Mocht je voor een groter bedrag willen bestellen dan kan dit door een van de andere betalingsmogelijkheden te kiezen. Dit maximum is ingesteld in verband met fraudepreventie.

Mijn computer liep vast tijdens het betalen via creditcard. Wat nu?

Als u geen bevestigingsscherm van je creditcardbetaling hebt gekregen dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Via je eigen creditcard aanbieder (je bank) kun je navragen of je betaling bij Kindercompagnie is verwerkt. Je kunt uiteraard ook contact opnemen met Kindercompagnie. Wij kunnen de status van je betaling dan direct nakijken.
Bel ons op: 0031(0)412 – 48 28 75, of stuur een mailtje naar: webshop@kindercompagnie.nl

Kan Kindercompagnie garanderen dat betalen via je creditcard veilig is?

Kindercompagnie accepteert creditcardbetalingen via de TWYP-module. Deze module hanteert strenge beveiligingseisen. Er worden geen creditcardgegevens opgeslagen op de website van Kindercompagnie of op de module van TWYP.

Met welke creditcards kan ik betalen op www.kindercompagnie.nl?

Op dit moment accepteert Kindercompagnie betalingen met American Express, Mastercard en Visa.
In de winkel kan je niet betalen met een Creditcard, wellicht wordt dit in de toekomst uitgebreid.

Mijn computer liep vast tijdens het betalen via iDeal. Wat nu?

Als u geen bevestigingsscherm bij je iDeal betaling hebt gekregen dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Via je eigen internet-betaalomgeving kun je nakijken of je betaling via iDeal is verwerkt. Mocht je toch twijfelen, neem dan contact op met Kindercompagnie.
Je kan ons bereiken via telefoonnummer: 0031(0)412 – 48 28 75, of stuur een mailtje naar webshop@kindercompagnie.nl

Klachten

Ik heb recht op gratis reparatie, een nieuw product of onderdeel. Hoe nu verder?

Heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of onderdeel, dan helpen we je graag verder in onze winkel. Je kan je hiervoor melden bij onze toonbank, deze bevindt zich bij de in-/uitgang. Hier helpt een service medewerker je verder met de reparatie (indien nodig) of het presenteren van het nieuwe product of onderdeel.
Mocht je niet in de gelegenheid zijn om het artikel op te halen in de winkel, kunnen er verzendkosten in rekening worden gebracht voor het opsturen hiervan.
In sommige gevallen is het noodzakelijk om het defecte product mee te nemen naar de winkel. Deze ontvangen we bij binnenkomst graag van je. Wanneer dit het geval is, geeft de service medewerker dit tijdig aan.

Heb ik nog garantie wanneer er een klacht is opgelost?

Ja, je hebt nog steeds garantie op het artikel waar je een klacht op had.

Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn klacht is nog niet opgelost?

Wanneer je op vakantie gaat voordat je klacht is opgelost, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met Kindercompagnie. Kindercompagnie zal proberen om voor je vakantie langs te komen om de klacht op te lossen. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zal Kindercompagnie pas na je vakantie bij je langskomen om de klacht op te lossen.
Je kan ons bellen op: 0031(0)412 – 48 28 75 of stuur een mailtje naar: webshop@kindercompagnie.nl

Hoe weet ik wanneer jullie langskomen om mijn klacht op te lossen?

Kindercompagnie zal contact met je opnemen voor het maken van een afspraak voor het oplossen van de klacht.

Hoe lang duurt het voor mijn klacht is opgelost?

De tijd die het kost om een klacht op te lossen is afhankelijk van het soort klacht en van het artikel. Wanneer je de klacht aanmeldt kunnen onze medewerkers meestal een indicatie geven van hoelang het zal duren om de klacht op te lossen.

Leveren

Neemt Kindercomapgnie het verpakkingsmateriaal ed. mee retour?

In verband met meerdaagse routes en/of het retour laden van goederen is het niet mogelijk om verpakkingsmateriaal e.d. mee retour te nemen. Wij verzoeken u vriendelijk voor afvoer hiervan zelf zorg te dragen.

Mijn bestelling is niet geleverd op de afgesproken datum. Wat nu?

Wanneer je een datum, voor de levering van de bestelling, hebt afgesproken met Kindercompagnie en je hebt deze niet ontvangen op die datum, neem dan contact op met Kindercompagnie. Je kan ons bellen op: 0031(0)412 – 48 28 75 of stuur een mailtje naar: webshop@kindercompagnie.nl

Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Wat nu?

Wanneer je een bestelling na een week nog niet hebt ontvangen en je hebt niets gehoord van Kindercompagnie, neem dan even contact op met Kindercompagnie. Je kan ons bellen op: 0031(0)412 – 48 28 75 of stuur een mailtje naar: webshop@kindercompagnie.nl

Ik was niet thuis toen jullie langskwamen om de bestelling te leveren. Wat nu?

Wanneer je niet thuis was toen wij langskwamen voor de uitlevering van de bestelling, neem dan contact op met Kindercompagnie voor het maken van een nieuwe afspraak. Je kan ons bellen op: 0031 (0)412 – 48 28 75 of stuur een mailtje naar: webshop@kindercompagnie.nl

Moet ik legitimeren wanneer ik mijn bestelling kom afhalen?

Nee, je hoeft je niet te legitimeren wanneer je een bestelling kunt afhalen. Wel is het raadzaam om de via e-mail ontvangen orderbevestiging uit te printen en deze mee te nemen naar de winkel wanneer je de bestelling daar komt afhalen.

Ruilen en retourneren

Ik heb een teleurstellende zwangerschap gehad. Kan ik mijn bestelling(en) retour zenden?

Bij een teleurstellende zwangerschap zal de Kindercompagnie alle ongebruikte artikelen retour nemen en krijg je het reeds betaalde bedrag voor deze artikelen terugbetaald. Mocht je gebruik willen maken van deze mogelijkheid, neem contact op met Kindercompagnie. Je kan ons bellen op: 0031(0)412 – 48 28 75 of stuur een mailtje naar: webshop@kindercompagnie.nl

Kan ik een retour zending ook afgeven in jullie winkel?

Ja, je kunt voor een retourzending ook bij de Kindercompagnie terecht. Ga langs bij ons in de winkel. Neem het artikel en de kassabon/afleverbon/geprinte orderbevestiging mee. Onze medewerkers in de winkel werken de retourname dan meteen af. Het betaalde bedrag voor het artikel wordt contant terug betaald. Bij grote bedragen wordt het geld overgemaakt naar je rekening, met uitzondering van de verzendkosten. Het retourbedrag kan ook verrekend worden op de bon met de eventueel dan aangeschafte producten.

Hoe krijg ik mijn geld terug wanneer ik een artikel retour stuur?

Neem contact op met Kindercompagnie. Onze medewerkers kunnen dan met je afspreken hoe je het artikel kunt retour sturen of dat Kindercompagnie deze bij je komt ophalen. Je kan ons bellen op: 0031(0)412 – 48 28 75 of stuur een mailtje naar: webshop@kindercompagnie.nl Het betaalde bedrag voor het artikel wordt dan overgemaakt naar je rekeningnummer, met uitzondering van de verzendkosten

Ik wil graag iets retour sturen. Hoe doe ik dit?

Wanneer je een artikel wilt retour sturen kan dit op verschillende manieren.
– Ga langs bij de Kindercompagnie. Neem dan wel het artikel en de kassabon/afleverbon/geprinte orderbevestiging mee. Onze medewerkers in de winkel werken de retourname dan meteen af. Het betaalde bedrag voor het artikel wordt contant terug betaald. Bij grote bedragen wordt het geld overgemaakt naar je rekening, met uitzondering van de verzendkosten. Het retourbedrag kan ook verrekend worden op de bon met de eventueel dan aangeschafte producten.
– Neem contact op met Kindercompagnie. Onze medewerkers kunnen dan met je afspreken hoe je het artikel kunt retour sturen of dat Kindercompagnie deze bij je komt ophalen.
Je kan ons bellen op: 0412 – 48 28 75 of stuur een mailtje naar: webshop@kindercompagnie.nl Het betaalde bedrag voor het artikel wordt dan overgemaakt naar je rekeningnummer, met uitzondering van de verzendkosten.

Wil je zware meubels of een kinderwagen retourneren die je online besteld hebt? Hiervoor gelden speciale voorwaarden. Neem hiervoor contact met ons op.

Kan ik een artikel ruilen en hoe doe ik dat?

Wanneer je een artikel wilt ruilen, kom dan langs bij ons in de winkel. Neem het artikel en de kassabon/afleverbon/geprinte orderbevestiging mee. Op deze manier kunnen wij het artikel retour nemen. Heb je geen bon? Dan kunnen wij het artikel niet innemen.